News

Care marcă a vândut cele mai multe vehicule electrice în Europa în 2024?

Autovista24 | 22 apr. 2025

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Piața europeană de vehicule electrice (EV) a stagnat în 2024, după ani de creștere. Dar care a fost marca care a ieșit în frunte în această regiune și dacă diferența față de brandul lider s-a micșorat? Jurnalistul Autovista24, Tom Hooker, analizează datele.

Peste 2,96 milioane de vehicule electrice (EV) au fost înmatriculate în Europa în 2024, conform celor mai recente date de la EV Volumes. Aceasta a însemnat o scădere de 1,8% față de anul anterior și o pierdere de 55.746 de unități.

Totuși, EV-urile au înregistrat o creștere în luna decembrie, revenind după o scădere înregistrată în noiembrie. Înmatriculările au crescut cu 1,3%, ajungând la 298.457 de livrări. Aceasta a reprezentat o creștere de 3.713 unități față de aceeași perioadă a anului trecut.

Luna decembrie a marcat cel mai mare total de volume EV dincepând din iunie 2023, depășind astfel martie pentru cele mai bune rezultate înregistrate în acest an.

Vehiculele electrice cu baterie (BEV) au reprezentat majoritatea pieței de EV-uri în 2024. Tehnologia BEV a acoperit 67,7% din toate înmatriculările de vehicule plug-in, cu o creștere de 0,6 puncte procentuale (pp) față de 2023.

Hibridele plug-in (PHEV) au capturat 32,3% din piață în întregul an, în scădere față de 32,9%. Această configurație de propulsie a înregistrat o scădere mai accentuată a livrărilor pe parcursul anului 2024, comparativ cu vehiculele electrice pure.

BEV-urile au avut o cotă de 69,5% din volumele de vehicule plug-in în luna decembrie, o scădere de 0,7 pp față de aceeași lună a anului trecut. PHEV-urile au reprezentat 30,5% din totalul înmatriculărilor din luna decembrie, o creștere față de 29,8%.


Cine a dominat piața de EV-uri din Europa?

Tesla a dominat piața de EV-uri din Europa pentru al treilea an consecutiv, cu modelele Model Y și Model 3 conducând piața de vehicule plug-in la sfârșitul anului 2024. Producătorul a ajuns la 328.036 de livrări între ianuarie și decembrie, cu peste 35.000 de unități mai mult decât locul doi.

Totuși, această cifră a reprezentat o scădere de 10,4% față de performanța din 2023. Producătorul a acoperit 11,1% din piața totală de vehicule plug-in, în scădere cu 1 pp față de anul precedent.


Mărci lider în vânzările de EV-uri în Europa


BMW a ocupat locul al doilea, replicând rezultatul din 2023. Acest lucru s-a datorat celor 292.407 înmatriculări, ceea ce reprezintă o creștere de 10,7% sau 28.156 de unități față de anul anterior. De asemenea, a marcat cel mai mare total de EV-uri din Europa pentru marca BMW, susținut de modelele iX1 BEV și X1 PHEV. Modelele BMW au reprezentat 9,9% din livrări, față de 8,7% în 2023.

Locul al treilea a fost ocupat de Mercedes-Benz, care a îmbunătățit clasamentul de pe locul patru din 2023. Marca a înregistrat un record de 258.677 de înmatriculări. Aceasta a însemnat o creștere de 10% și un câștig de 23.515 unități față de perioada anterioară.

Îmbunătățirea a fost determinată de modele precum Mercedes-Benz GLC, care s-a clasat pe locul trei în topul PHEV-urilor din regiune. Aceasta i-a oferit mărcii o cotă de 8,7% din volumul total, o îmbunătățire de 0,9 pp.

Volvo a încheiat anul 2024 pe locul patru, o progresie semnificativă față de locul șase din 2023. Modelul său EX30 BEV a avut un performanță bună, în timp ce XC60 a condus piața PHEV. SUV-ul a fost însoțit și de modelul XC90 în top 10.

Producătorul a înregistrat un total record de 239.255 de livrări, o creștere de 42% față de anul anterior. Aceasta a fost cea mai mare creștere procentuală înregistrată în top 10, ceea ce a însemnat 70.745 de modele în plus înmatriculate. Producătorul a avut o cotă de 8,1% în 2024, față de 5,6% în 2023.


VW cade în dizgrație în Europa

Pe locul cinci s-a clasat Volkswagen (VW), care a coborât de pe locul trei din anul anterior. Producătorul a înregistrat o scădere de 6,7% în volume, cu 229.836 de livrări. Aceasta a însemnat o pierdere de 16.546 de unități față de anul trecut. Cota VW a scăzut de la 8,2% la 7,8% în 2024.

Audi a ocupat locul șase. Înmatriculările de EV-uri ale mărcii au scăzut cu 0,8%, ajungând la 172.665 de unități, ceea ce a însemnat o scădere cu o poziție față de 2023. Aceasta s-a întâmplat în ciuda performanței puternice a modelului său Q4 e-Tron. În ansamblu, cota de piață a producătorului a rămas stabilă la 5,8% față de 2023.

Locul șapte a fost ocupat de Kia, cu 118.264 de livrări. Deși a menținut poziția din 2023, aceasta a reprezentat o scădere de 13% în volum comparativ cu anul anterior. Aceasta s-a tradus într-o diferență de 17.720 de unități. Marca a capturat 4% din piața de EV-uri, o scădere de 0,5 pp.

Peugeot a ocupat locul opt, replicând de asemenea performanța din anul anterior. Totuși, totalul său de 115.771 de înmatriculări a scăzut cu 10,9% și 14.174 de unități față de anul trecut. Producătorul a reprezentat 3,9% din livrări, în scădere față de 4,3%.

Pe locul nouă, Skoda a urcat două locuri față de rezultatul din 2023. Producătorul a înregistrat o creștere de 4,1% în volume față de perioada anterioară, cu 101.629 de livrări. Aceasta a fost în mare parte datorată modelului său Enyaq BEV, care a reprezentat 78% din cifra totală. Modelele Skoda au avut o cotă de 3,4% din piața de vehicule plug-in, o creștere de 0,2 pp.

Hyundai a încheiat top 10, menținându-și clasamentul din 2023. Totuși, marca a înregistrat o scădere de 14,6% în înmatriculări, cu 94.258 de unități. Aceasta a însemnat o pierdere de 16.053 de unități față de 2023. Hyundai a avut o cotă de 3,2%, în scădere față de 3,7%.


Livrările Tesla cresc în Europa

Tesla a fost cel mai vândut producător de EV-uri în decembrie, beneficiind de vârful obișnuit al livrărilor de sfârșit de trimestru. Ultima dată când a condus piața a fost în septembrie 2024. Marca a atins 44.257 de înmatriculări în luna decembrie, o creștere de 13,2% față de anul anterior.

Cele două modele sale BEV cele mai populare, Model Y și Model 3, au înregistrat volume mai mari în decembrie. Acest lucru i-a oferit Tesla un avans confortabil față de competiție, având o diferență de 16.592 de unități față de locul doi. Producătorul a reprezentat 14,8% din piața de vehicule plug-in, o creștere de 1,5 pp față de decembrie 2023.


Mărci lider în vânzările de EV-uri în Europa


BMW a coborât pe locul doi după ce a condus piața în noiembrie. A livrat 27.665 de unități în luna raportată, o scădere de 16,2% față de anul trecut. Totuși, decembrie a fost a doua lună ca volum pentru BMW în acest an, cu modelele sale X1 și X5 PHEV înregistrând performanțe bune. Marca a avut o cotă de 9,3% din înmatriculări, în scădere față de 11,2%.

VW a ocupat locul trei, cu 26.397 de livrări. Aceasta a reprezentat o creștere de 17,3% față de anul trecut, marcând a patra lună în care a înregistrat aproximativ 26.000 de unități. În mod notabil, cererea pentru modelul său ID.7 BEV și Tiguan PHEV a crescut. Producătorul a avut o cotă de piață de 8,8%, o creștere de 1,2 pp.

Pe locul patru s-a clasat Mercedes-Benz, cu 24.528 de livrări, înregistrând o creștere de 4,6% față de acum 12 luni. Decembrie a reprezentat cea mai mare lună ca volum pentru marcă din martie 2024, deoarece modelul său GLC PHEV a înregistrat cifre pozitive. Mercedes-Benz a avut o cotă de 8,2% din totalul EV-urilor, în creștere față de 8%.

Volvo a ocupat locul cinci în decembrie, datorită celui mai mare volum lunar din iunie 2024. Marca a înregistrat 21.194 de înmatriculări, o creștere de 28,1% față de anul trecut. Aceasta s-a tradus într-un câștig de 4.645 de unități, iar modelele sale XC60 și XC90 PHEV au avut o creștere bună. Modelele Volvo au reprezentat 7,1% din piața de vehicule plug-in, o îmbunătățire de 1,5 pp.


Mărci europene în scădere

Audi a ocupat locul șase, cu 13.646 de livrări. Aceasta a însemnat o scădere de 17,6% față de acum 12 luni, în ciuda faptului că modelul său Q4 e-Tron BEV a înregistrat creșteri. Cota sa de piață de 4,6% a fost în scădere față de 5,6%.

Renault a înregistrat o creștere de 62,5% în volumele de livrări în decembrie, beneficiind de o lună puternică pentru Renault 5. Producătorul a înregistrat 13.285 de înmatriculări, o creștere de 62,5%, adică 5.112 unități față de anul trecut. Aceasta a fost cea mai mare cifră lunară din decembrie 2022. Marca a reprezentat 4,5% din livrări, în creștere cu 1,7 pp.

Cupra a încheiat luna pe locul opt, cu 10.394 de înmatriculări. Aceasta a reprezentat o scădere de 6% față de decembrie 2023, întrucât volumele pentru modelul său Formentor PHEV au avut dificultăți. Totuși, decembrie a marcat cea mai mare lună de livrări a mărcii în 2024. Cupra a avut o cotă de 3,5% din totalul livrărilor, o scădere de 0,3 pp.

Skoda a ocupat locul nouă, cu 10.285 de înmatriculări, la doar 109 unități distanță de Cupra. Aceasta a fost o scădere de 0,8% față de anul anterior și cea mai mică lună ca volum din august 2024. Modelul său Enyaq BEV, care reprezintă majoritatea livrărilor sale plug-in, a avut dificultăți în decembrie. Producătorul a avut o cotă de piață de 3,4%, în scădere față de 3,5%.

Hyundai a ocupat locul zece, cu 8.463 de înmatriculări. Aceasta a însemnat o scădere de 6% față de decembrie 2023. Producătorul a reprezentat 2,8% din piața de EV-uri, o scădere de 0,3 pp.


Conținutul este prezentat de Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

S-ar putea să vă intereseze și

Tarifele provizorii au condus la reducerea prognozelor privind autovehiculele electrice în Europa?

02 sept. 2024

Cum au influențat tarifele provizorii la autovehiculele electrice cu baterii (BEV) fabricate în China prognozele europene privind autovehiculele electrice (EV)? Redactorul Autovista24, Tom Geggus, discută...

Care sunt cele mai populare mașini second-hand din România?

08 apr. 2024

Care sunt mașinile second-hand preferate de români? Ulmis Horchidan, redactor-șef la Eurotax România (acum parte a J.D. Power), analizează împreună cu redactorul Autovista24, Tom Geggus,...

Ce prestație va avea noul Dacia Jogger Hybrid în România?

20 dec. 2023

Modelul Jogger Hybrid proaspăt lansat are un rol important de jucat pentru Dacia. Ulmis Horchidan, editor șef la Eurotax Romania (din cadrul grupului Autovista), explorează...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24