News

Care au fost cele mai bine vândute vehicule electrice (EV) în China în prima jumătate a anului 2025?

Autovista24 | 24 nov. 2025

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Între ianuarie și iunie, piața chineză de vehicule complet electrice (BEV) a înregistrat o creștere a concurenței interne. În același timp, segmentul hibridelor plug-in (PHEV) a rămas extrem de competitiv. Phil Curry, editor de conținut special al Autovista24, analizează piața vehiculelor electrice (EV) din China, folosind date de la EV Volumes.

Creșterea pieței BEV din China a încetinit din nou în luna iunie, deoarece a ajuns din urmă o perioadă puternică de vânzări în 2024. Per total, 3.498.460 de unități au fost livrate în țară în prima jumătate a anului 2025, reprezentând o creștere anuală de 43,7%.

Totuși, după ce a atins un vârf de creștere de 50,7% în cifrele cumulative din aprilie, atât în mai, cât și în iunie această valoare a început să scadă. După o creștere excepțională în februarie, martie și aprilie, îmbunătățirile au fost mai moderate în mai. În iunie, a fost înregistrată o creștere de 39% față de anul trecut, cu 687.277 de unități vândute în țară.

Între timp, piața PHEV a revenit la o tendință de creștere ascendentă, după o oscilație în luna mai. Piața a crescut cu 36,1% între ianuarie și iunie, cu 2.460.588 de unități care au ajuns pe drumurile din China.

Acest lucru a fost susținut de o altă lună puternică în iunie, deși creșterea lunară de 30,4% a fost cea mai scăzută valoare a pieței din ianuarie. Cu toate acestea, îmbunătățirile constante din piețele BEV și PHEV arată întărirea continuă a poziției Chinei în domeniul vehiculelor electrice.

Geely își mărește avansul

După ce și-a recâștigat primul loc în mai, Geely Geome Xingyuan și-a consolidat avansul în prima jumătate a anului 2025. Modelul, lansat pe piață în septembrie 2024, a înregistrat 205.091 de vânzări între ianuarie și iunie. Aceasta înseamnă că a reprezentat 5,9% din vânzările de BEV din țară.

Cele mai bine vândute BEV-uri în China

Ianuarie – Iunie 2025

Rezultatele din iunie au generat multiple schimbări în clasamentul general pentru prima jumătate a anului 2025. BYD Seagull a urcat pe poziția a doua, ocupând o cotă de piață de 5% cu 174.912 unități livrate.

Acesta a rămas cu 30.179 de unități în spatele modelului Geely, care a depășit BYD în cinci dintre cele șase luni luate în calcul. Dacă Xingyuan își menține parcursul impresionant, ar putea fi dificil de ajuns din urmă.

Creșterea livrărilor trimestriale a Tesla a făcut ca rezultatele din iunie să propulseze Model Y pe poziția a treia, de pe locul cinci în mai. Cu 171.491 de vânzări, se află la doar 3.421 de unități în spatele BYD, deținând o cotă de piață de 4,9%.

Wuling Mini, care a ocupat primul loc în primele patru luni ale anului 2025, a coborât pe poziția a patra la sfârșitul lunii iunie. Cu 170.632 de unități livrate, s-a situat la doar 859 de vânzări în spatele Tesla Model Y.

Având în vedere performanța fluctuantă a crossover-ului american pe piață în prima jumătate a anului 2025, Mini ar putea urca în clasament. Totuși, va avea nevoie de rezultate extrem de puternice pentru a reveni în fruntea tabelului.

Evoluția vehiculelor BYD, Tesla și Wuling reflectă caracterul competitiv al pieței chineze în acest an. În prima jumătate a anului 2024, Tesla Model Y avea un avans de 50.000 de unități față de BYD Seagull, ceea ce reflecta o competiție între doar două modele acum 12 luni. În 2025, piața este mai deschisă, cu mai multe modele aflate în cursa pentru titlu.

Competiție strânsă în China

Poziția a cincea a fost ocupată de Xiaomi SU7, cu 155.692 de vânzări. Cu o cotă de piață de 4,5%, modelul a rămas la 14.940 de unități în spatele primelor patru clasate. La o distanță suplimentară de 55.102 unități, pe locul șase s-a situat BYD Yuan Up. Acesta a înregistrat 100.590 de livrări și o cotă de piață de 2,9% din segmentul BEV în primele șase luni.

Wuling Bingo a ocupat poziția a șaptea, cu 92.896 de unități vândute și o cotă de piață de 2,7%. Tesla Model 3 a urcat o poziție, până pe locul opt, beneficiind de raportarea trimestrială a brandului. A rămas la doar 977 de unități în spatele mașinii urbane, cu 91.919 livrări în total, obținând o cotă de piață de 2,6%.

Pe locul nouă, Geely Panda Mini s-a aflat la 670 de unități în spatele Tesla Model 3, înregistrând 91.249 de livrări în prima jumătate a anului 2025. A obținut o cotă de 2,6% din totalul BEV.

Încheind clasamentul, pe locul zece s-a aflat BYD Yuan Plus, cu 86.800 de livrări. Având locul trei în prima jumătate a anului trecut, modelul a fost afectat de creșterea concurenței.

Tesla preia conducerea în China

Tesla Model Y a fost cel mai bine vândut BEV din China în luna iunie, datorită parțial modelului de raportare trimestrială al producătorului auto. A înregistrat 44.848 de livrări, în creștere cu 1,7% față de aceeași lună a anului trecut.

Aceasta a fost cea mai bună performanță a modelului din acest an și doar a doua sa îmbunătățire din primele șase luni ale anului 2025. Din cauza creșterii concurenței, cota sa de piață a scăzut cu 2,4 puncte procentuale (pp), până la 6,5% în luna respectivă.

Cele mai bine vândute BEV-uri în China

Iunie 2025

Geely Geome Xingyuan și-a continuat performanța impresionantă, cu 40.891 de livrări, ocupând poziția a doua. Aceasta a echivalat cu o cotă de 5,9% din totalul livrărilor în a zecea lună de la lansare.

BYD Seagull a încheiat luna iunie pe locul trei, cu 30.708 unități ajunse pe drumurile din China. În contextul creșterii concurenței, aceasta a reprezentat o scădere de 12,8% față de anul trecut, iar cota sa de 4,5% a fost mai mică cu 2,6 pp.

După ce a avut dificultăți în mai, Wuling Mini a încheiat iunie pe poziția a patra, pierzând teren în fața modelelor BEV de top. A realizat 26.111 livrări, ceea ce reprezintă totuși o creștere de 156,3% față de anul precedent. Aceasta i-a permis modelului să își majoreze cota de piață cu 1,7 pp, până la 3,8%.

Încheind top cinci, Xiaomi SU7 a înregistrat 23.225 de unități. Aceasta a reprezentat o creștere de volum de 62,5%, asigurând o cotă de 3,4% din totalul BEV în luna respectivă, în urcare de la 2,9%.

BYD în creștere

BYD Dolphin a urcat pe poziția a șasea în iunie, cu 18.106 livrări. Aceasta a reprezentat o îmbunătățire de 114,8% față de anul precedent, oferind modelului chinez o cotă de piață de 2,6%, în creștere cu 0,9 pp.

Poziția a șaptea a revenit Tesla Model 3, beneficiind de raportarea trimestrială a brandului. Cu 16.636 de vânzări, modelul a înregistrat o scădere de 8,3% față de totalul realizat în iunie 2024. Aceasta a făcut ca cota sa din totalul BEV să scadă de la 3,7% la 2,4%.

BYD Yuan Up a ocupat locul opt, cu 15.347 de livrări, în creștere cu 82,9%. Aceasta i-a oferit o cotă de piață de 2,2%, în urcare cu 0,5 pp. Pe locul nouă s-a aflat Changan Lumin, cu cea mai mare vânzare lunară de la noiembrie 2024. Totalul de 15.018 unități a reprezentat o creștere de 70,5% față de anul trecut, iar cota sa de 2,2% din piață a crescut cu 0,4 pp.

Două modele s-au clasat la egalitate pe locul zece, ambele înregistrând un rezultat record în a patra lună de vânzări. Acestea au fost BYD Sea Lion 05, care și-a făcut debutul în top 10, și BYD Qin L. Ambele au realizat câte 15.000 de livrări în iunie, echivalând cu o cotă de 2,2%.

Cele mai bine vândute PHEV-uri în scădere

În primele șase luni ale anului 2025, piața PHEV a rămas în mare parte stabilă în top patru. Totuși, diferențele dintre modele au fluctuat în funcție de performanța fiecăruia în iunie.

Pe primul loc după șase luni s-a situat BYD Song Plus. Deși a înregistrat scăderi anuale în cinci dintre primele șase luni ale anului 2025, totalul său de 119.213 unități i-a asigurat primul loc. Aceasta a echivalat cu o cotă de piață de 4,8%. Totuși, pentru prima dată de la preluarea conducerii în februarie, avansul său față de poziția a doua a scăzut.

Cele mai bine vândute PHEV-uri în China

Ianuarie – Iunie 2025

Pe locul doi, la 10.801 de unități în spate, s-a situat BYD Qin Plus. Modelul a înregistrat, de asemenea, scăderi în fiecare lună din prima jumătate a anului 2025. Totuși, volumele sale au fost suficiente pentru a atinge un total de 108.412 unități, asigurând o cotă de piață de 4,4%.

BYD Song Pro a înregistrat doar a doua creștere de volum a anului în iunie. Aceasta i-a permis să păstreze locul trei după șase luni, deși cele 100.140 de livrări l-au făcut să rămână mai mult în urma lui Qin Plus.

Primul model non-BYD din top 10 între ianuarie și iunie a fost Li Auto L6, clasat pe locul patru. Cu 96.354 de unități, s-a aflat la 3.786 de livrări în spatele primelor trei modele. Totuși, aceasta a reprezentat o scădere, modelul fiind doar la 362 de unități în spatele lor în mai. Cu toate acestea, a reușit să obțină o cotă de piață de 3,9% în perioada de șase luni.

Prima schimbare din clasament a avut loc pe locul cinci, când BYD Seal 06 a urcat o poziție. Performanța puternică din iunie l-a lăsat la doar 542 de unități în spatele lui Li Auto L6. BYD PHEV a realizat un total de 95.812 livrări în prima jumătate a anului.

BYD concurează cu sine însuși

Ascensiunea modelului Seal 06 a venit pe seama BYD Qin L, care a coborât pe locul șase. Cu 94.600 de livrări, acesta a deținut o cotă de piață de 3,8% și a rămas la 1.212 unități în spatele coechipierului său.

Un alt model care a urcat în clasament a fost BYD Song L, care a ajuns pe locul șapte. Cu 76.500 de vânzări, acesta a deținut o cotă de piață de 3,1%.

Ascensiunea sa a venit pe seama Galaxy Starship 7, care a coborât pe locul opt, cu 70.918 livrări, echivalând cu o cotă de piață de 2,9%. Începând anul pe primul loc, Starship 7 nu a mai apărut în ultimele două clasamente lunare top 10, ceea ce a dus la scăderea sa în clasament, deși a menținut poziția a șaptea în cele trei luni precedente.

BYD Destroyer 05 a reintrat în clasament pe locul nouă, după ce a ieșit în aprilie. A înregistrat 61.858 de vânzări în primele șase luni ale anului 2025, echivalând cu o cotă de 2,5% din totalul PHEV.

Încheind top 10, Aito M9 a realizat 58.700 de livrări, deținând o cotă de piață de 2,4%.

Qin Plus urcă în clasament

Pentru prima dată în 2025, BYD Qin Plus a ocupat primul loc în cifrele lunare din iunie. Modelul a înregistrat 25.000 de vânzări, deși aceasta a reprezentat o scădere de 29,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totalul a fost suficient pentru a obține o cotă de piață de 4,8%, în scădere cu 4,1 pp comparativ cu anul precedent.

Cele mai bine vândute PHEV-uri în China

Iunie 2025

BYD Song Plus a ocupat poziția a doua, cu 21.813 unități livrate în China în luna respectivă. Aceasta a reprezentat o scădere de 22,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cota sa din totalul PHEV lunar a fost de 4,2%, în scădere de la 7,1%.

Încheind monopolul BYD în top trei pentru prima dată din martie a fost Seal 06. Acesta a înregistrat cel mai bun rezultat din primele șase luni, cu 21.770 de unități livrate. Aceasta a reprezentat o creștere anuală de 185,5%, iar cota sa de piață a sărit cu 2,3 pp, ajungând la 4,2%.

Aito M8, aflată abia în a treia lună de vânzare în China, a ocupat locul patru, cu 21.815 unități. Aceasta a reprezentat o cotă de 4,1% din totalul PHEV lunar. A fost cea mai bună performanță a modelului, plasându-l la doar 585 de unități în spatele primelor trei.

Poziția a cincea a revenit BYD Song Pro, cu 19.895 de vânzări în iunie, în creștere cu 3% față de aceeași lună a anului trecut. Totuși, în contextul creșterii concurenței, cota sa de piață a scăzut cu 1 pp, până la 3,8%.

Rezultate record în China

BYD Song L, care a fost lansat pentru prima dată în iulie 2024, a ocupat poziția a șasea. Modelul a înregistrat 18.298 de livrări în lună, obținând o cotă de piață de 3,5%.

Pe locul șapte s-a clasat Li Auto L6, cu 16.471 de vânzări. Aceasta a reprezentat o scădere de 31% față de anul trecut, iar cota sa de piață a scăzut cu 2,8 pp, ajungând la 3,2% din totalul livrărilor PHEV în lună.

La doar 167 de unități în spate, BYD Qin L a avut, de asemenea, dificultăți în iunie. Cu 16.304 vânzări, modelul PHEV a înregistrat o scădere de 9,5% a livrărilor. Cota sa de piață a scăzut cu 1,4 pp, încheind perioada la 3,1%, ocupând poziția a opta.

La 204 livrări în spate, pe locul nouă s-a situat BYD Destroyer 05. Deși a reintrat în top 10 pe anul în curs, acest lucru s-a datorat performanțelor slabe ale concurenților săi. Cu 16.100 de vânzări, volumele au scăzut cu 17,2% față de anul trecut, ceea ce a redus cota sa de piață de la 4,9% în iunie 2024 la 3,1% în acest an.

Încheind top 10, Haval H6 a făcut debutul în clasament cu 12.708 unități livrate. Aceasta a reprezentat o creștere de 584,7% față de anul precedent.

Deși a fost lansat în septembrie 2022, iunie a fost prima lună în care modelul a depășit totalul lunar de cinci cifre. În plus, cifra din iunie a SUV-ului a fost cu aproape 1.000 de unități mai mare decât totalul său pe întreg anul 2024. Drept urmare, cota sa din totalul PHEV în lună a sărit de la 0,5% anul trecut la 2,4% în iunie.



Conținutul este prezentat de Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

S-ar putea să vă intereseze și

Care sunt cele mai bine vândute mărci de vehicule electrice din Europa?

09 oct. 2025

Piața vehiculelor electrice (EV) din Europa a înregistrat o perioadă de revenire în primele șase luni ale anului 2025. Dar care mărci au reușit să...

Cum se schimbă comerțul cu vehicule rulate?

29 iul. 2025

Presiunea asupra valorii reziduale (RV), apariția mărcilor chinezești, creșterea profitabilității și importanța vânzărilor de vehicule electrice cu baterie (BEV). Jurnalistul Autovista24, Tom Hooker, analizează cum...

Care marcă a vândut cele mai multe vehicule electrice în Europa în 2024?

22 apr. 2025

Piața europeană de vehicule electrice (EV) a stagnat în 2024, după ani de creștere. Dar care a fost marca care a ieșit în frunte în...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24