Rock Tech Lithium, cu sediul în Canada, dorește să își consolideze prezența în Europa, urmând să investească 400 de milioane de euro pentru a construi în România a doua sa unitate de conversie a litiului din Europa. Compania de tehnologie ecologică a semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu cu guvernul român pentru a crește producția de hidroxid de litiu de înaltă calitate pentru industria auto de pe continent.
Decizia vine după ce Rock Tech a încheiat un contract în Brandenburg, Germania, unde intenționează să înceapă construcția primei sale unități europene în aprilie. Compania caută acum locații în România și în Europa de Est, afirmând că un factor cheie în procesul de selecție va fi accesul la infrastructura regională, cum ar fi legăturile de transport și conexiunile feroviare.
Cinci unități de conversie a litiului până în 2029
„Dorim să începem construcția și operarea a cinci unități de conversie de hidroxid de litiu în Europa până în 2029 și suntem recunoscători Guvernului României pentru sprijinul acordat în găsirea locației ideale pentru una dintre viitoarele noastre unități”, a declarat Dirk Harbecke, președintele Rock Tech Lithium.
„Ne-a luat aproape doi ani să identificăm și să încheiem contractul pentru prima noastră locație în Guben, Brandenburg. Pentru a ne atinge obiectivele ambițioase, ne facem planuri cu înțelepciune și pe termen lung. Nu dorim doar să investim în România, ci și să dezvoltăm know-how, să creăm locuri de muncă și să colaborăm îndeaproape cu partenerii locali.
Unitatea de conversie va transforma rocile care conțin litiu în hidroxid de litiu de înaltă puritate, o substanță esențială pentru industria autovehiculelor electrice. Constructorii și furnizorii de automobile se luptă să pună mâna pe acest metal ușor, care și-a câștigat numele de „aur alb”, deoarece prețurile cresc exponențial. Experții estimează că cererea de litiu va crește cu 25-35% pe an în acest deceniu, pe măsură ce producătorii de automobile vor trece la electromobilitate.
Unitatea de conversie a Rock Tech va avea o capacitate de producție de 24.000 de tone metrice de hidroxid de litiu pe an, suficiente pentru producerea bateriilor litiu-ion pentru 500.000 de mașini electrice. De asemenea, va crea aproximativ 500 de locuri de muncă pe durata construcției și exploatării, a declarat compania.
Până în 2024, compania intenționează să pună în funcțiune prima unitate de conversie de litiu din Europa cu hidroxid de litiu „fabricat în Germania”. Aceasta are obiective mai ambițioase de a închide circuitul materiilor prime pentru litiu, Rock Tech deținând proiectul Georgia Lake în Ontario, Canada. Compania a declarat că, până în 2030, se așteaptă ca jumătate din materiile prime utilizate să provină din reciclarea bateriilor.
Aprovizionarea cu baterii EV
Constructorii de autovehicule din întreaga Europă, inclusiv Volkswagen, Daimler și Stellantis, încearcă să-și asigure aprovizionarea cu celule de baterii. Se va continua construcția de gigafabrici în regiune în următorii ani, dar industria auto se confruntă cu numeroase provocări.
O preocupare majoră pentru furnizori și producători este găsirea unor volume suficiente de materii prime pentru baterii, invazia rusă în Ucraina perturbând lanțurile globale de aprovizionare în industria auto. Producția de autovehicule electrice ar putea suferi o încetinire, marjele de profit contractându-se din cauza creșterii prețurilor litiului și a altor materii prime, cum ar fi nichelul și paladiul.
„Creșterea prețurilor materiilor prime are cu siguranță potențialul de a cauza întârzieri în atingerea parității costurilor între autovehiculele electrice și cele cu motoare cu combustie internă, ceea ce ar putea împiedica adoptarea pe scară mai largă a autovehiculelor electrice”, a declarat Gregory Miller, analist la Benchmark Mineral Intelligence, într-un interviu acordat Reuters.
Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.
Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.