artikel

Rock Tech Lithium intenționează să investească 400 de milioane de euro în România în producția de materii prime pentru industria auto

Autovista24 | 01 mart. 2022

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

litiu

Rock Tech Lithium, cu sediul în Canada, dorește să își consolideze prezența în Europa, urmând să investească 400 de milioane de euro pentru a construi în România a doua sa unitate de conversie a litiului din Europa. Compania de tehnologie ecologică a semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu cu guvernul român pentru a crește producția de hidroxid de litiu de înaltă calitate pentru industria auto de pe continent.

Decizia vine după ce Rock Tech a încheiat un contract în Brandenburg, Germania, unde intenționează să înceapă construcția primei sale unități europene în aprilie. Compania caută acum locații în România și în Europa de Est, afirmând că un factor cheie în procesul de selecție va fi accesul la infrastructura regională, cum ar fi legăturile de transport și conexiunile feroviare.

Cinci unități de conversie a litiului până în 2029

„Dorim să începem construcția și operarea a cinci unități de conversie de hidroxid de litiu în Europa până în 2029 și suntem recunoscători Guvernului României pentru sprijinul acordat în găsirea locației ideale pentru una dintre viitoarele noastre unități”, a declarat Dirk Harbecke, președintele Rock Tech Lithium.

„Ne-a luat aproape doi ani să identificăm și să încheiem contractul pentru prima noastră locație în Guben, Brandenburg. Pentru a ne atinge obiectivele ambițioase, ne facem planuri cu înțelepciune și pe termen lung. Nu dorim doar să investim în România, ci și să dezvoltăm know-how, să creăm locuri de muncă și să colaborăm îndeaproape cu partenerii locali.

Unitatea de conversie va transforma rocile care conțin litiu în hidroxid de litiu de înaltă puritate, o substanță esențială pentru industria autovehiculelor electrice. Constructorii și furnizorii de automobile se luptă să pună mâna pe acest metal ușor, care și-a câștigat numele de „aur alb”, deoarece prețurile cresc exponențial. Experții estimează că cererea de litiu va crește cu 25-35% pe an în acest deceniu, pe măsură ce producătorii de automobile vor trece la electromobilitate.

Unitatea de conversie a Rock Tech va avea o capacitate de producție de 24.000 de tone metrice de hidroxid de litiu pe an, suficiente pentru producerea bateriilor litiu-ion pentru 500.000 de mașini electrice. De asemenea, va crea aproximativ 500 de locuri de muncă pe durata construcției și exploatării, a declarat compania.

Până în 2024, compania intenționează să pună în funcțiune prima unitate de conversie de litiu din Europa cu hidroxid de litiu „fabricat în Germania”. Aceasta are obiective mai ambițioase de a închide circuitul materiilor prime pentru litiu, Rock Tech deținând proiectul Georgia Lake în Ontario, Canada. Compania a declarat că, până în 2030, se așteaptă ca jumătate din materiile prime utilizate să provină din reciclarea bateriilor.

Aprovizionarea cu baterii EV

Constructorii de autovehicule din întreaga Europă, inclusiv Volkswagen, Daimler și Stellantis, încearcă să-și asigure aprovizionarea cu celule de baterii. Se va continua construcția de gigafabrici în regiune în următorii ani, dar industria auto se confruntă cu numeroase provocări.

O preocupare majoră pentru furnizori și producători este găsirea unor volume suficiente de materii prime pentru baterii, invazia rusă în Ucraina perturbând lanțurile globale de aprovizionare în industria auto. Producția de autovehicule electrice ar putea suferi o încetinire, marjele de profit contractându-se din cauza creșterii prețurilor litiului și a altor materii prime, cum ar fi nichelul și paladiul.

„Creșterea prețurilor materiilor prime are cu siguranță potențialul de a cauza întârzieri în atingerea parității costurilor între autovehiculele electrice și cele cu motoare cu combustie internă, ceea ce ar putea împiedica adoptarea pe scară mai largă a autovehiculelor electrice”, a declarat Gregory Miller, analist la Benchmark Mineral Intelligence, într-un interviu acordat Reuters.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

S-ar putea să vă intereseze și

România va introduce numere de înmatriculare verzi pentru mașinile nepoluante

01 mai 2022

România va introduce numere de înmatriculare verzi pentru mașinile nepoluante Inițiativa este destinată autovehiculelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV) și autovehiculelor...

Condițiile de pe piața autovehiculelor rulate prezintă oportunități de recomercializare transfrontalieră

22 sept. 2022

Cererea stabilă pentru autovehicule rulate a creat oportunități mai mari pentru recomercializarea transfrontalieră. Dar există dificultăți care trebuie depășite, explică Neil King, jurnalist senior de...

Dilema încărcării autovehiculelor electrice în Europa

05 sept. 2022

Marile piețe auto din Europa se străduiesc să își îmbunătățească infrastructura pentru autovehicule electrice, astfel încât să sporească vânzările de autovehicule cu zero emisii. Dar...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24

* Obligatoriu


Înscrieți-vă pentru a primi următorul e-mail:

Autovista24: articole, date și informații esențiale din sectorul auto – actualizări zilnice de pe noul site Autovista24, trimis zilnic de Autovista Ltd, în limba engleză.


Utilizăm pixeli în e-mailurile noastre pentru a monitoriza când deschideți, transmiteți mai departe sau faceți clic pe URL-urile din e-mailurile noastre. Acest lucru ne ajută să monitorizăm și să măsurăm performanța și eficiența e-mailurilor noastre. Combinăm aceste informații cu informațiile pe care ni le furnizați mai sus și cu informațiile de navigare, astfel încât să putem să ne adaptăm și să ne îmbunătățim activitățile de marketing și să vă personalizăm experiența de utilizator pe site-ul nostru. Atunci când vă înscrieți, sunteți de acord cu utilizarea datelor dvs. în scopul trimiterii e-mailurilor selectate și cu utilizarea pixelilor de urmărire. Vă puteți retrage în orice moment consimțământul de a primi e-mailurile noastre și cu privire la urmărirea conexă, accesând acest link către Centrul de preferințe pentru e-mailuri și actualizându-vă preferințele. Pentru informații suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate a Grupului Autovista și Politica de confidențialitate a Eurotax.