artikel

Condițiile de pe piața autovehiculelor rulate prezintă oportunități de recomercializare transfrontalieră

Autovista24 | 22 sept. 2022

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

recomercializare

Cererea stabilă pentru autovehicule rulate a creat oportunități mai mari pentru recomercializarea transfrontalieră. Dar există dificultăți care trebuie depășite, explică Neil King, jurnalist senior de date la Autovista24.

Din cauza elementului important de tranzacții directe între consumatori pe piața autovehiculelor rulate, care nu se bazează pe dealeri fizici, vânzările de autovehicule rulate au avut o evoluție mult mai bună în timpul pandemiei COVID-19 decât înmatriculările de autovehicule noi.

Primul val al pandemiei a întrerupt activitățile de vânzare la dealerii fără prezență digitală. Scăderile mai puțin pronunțate pe durata restricțiilor ulterioare exemplifică modul în care stabilirea și acceptarea crescută de către consumatori a achizițiilor online a îmbunătățit în mod semnificativ oportunitățile de recomercializare transfrontalieră.

Problemele legate de oferta de autovehicule noi au agravat această situație, piețe precum Spania bazându-se din ce în ce mai mult pe importul de autovehicule rulate pentru a satisface cererea. Acest fenomen a susținut, de asemenea, valorile reziduale (VR) în țările exportatoare, cum ar fi Polonia.

„În trecut, existau importuri uriașe de autovehicule rulate din Europa de Vest în Polonia, la nivelul de aproximativ un milion de unități în fiecare an. În momentul de față, importul este mult mai limitat și se poate observa tendința opusă de a exporta cele mai noi autovehicule rulate din Polonia. Aceasta se bazează pe valori de piață relativ mai mici și pe cursul de schimb, care este cu aproximativ 7% mai mare decât în perioada anterioară COVID-19”, a comentat Marcin Kardas, șeful Departamentului de evaluări, Eurotax Polonia (parte a Grupului Autovista).

Activitatea autovehiculelor rulate a cunoscut o scădere în acest an și va fi afectată de criza costului vieții. Cu toate acestea, în combinație cu problemele actuale legate de oferta de autovehicule noi, presiunea asupra bugetelor gospodăriilor îi determină pe mulți consumatori să se îndrepte invariabil către autovehicule rulate mai accesibile.

Cazul de bază al Autovista Group pentru 2023 anticipează persistența problemelor legate de lanțurile de aprovizionare, o creștere economică foarte scăzută, combinate cu un grad ridicat de incertitudine și o inflație peste cotele țintă. Acest lucru va menține cererea de autovehicule noi și rulate sub presiune, dar înmatriculările de autovehicule noi ar trebui să crească față de 2022. Se așteaptă ca piețele de autovehicule rulate să crească în consecință, deoarece se vor furniza mai multe mașini.

Acest lucru nu înseamnă că 2023 va fi un an de revenire pentru industria auto, dar oportunitățile de recomercializare transfrontalieră rămân. Tendința de standardizare a denumirilor liniilor de echipare și dotărilor pe piața europeană va facilita această practică, nu numai pentru comercianții online de autovehicule rulate, ci și pentru grupurile de dealeri și chiar pentru constructorii de automobile.

Comercianți online de mașini rulate

Întrucât internetul a devenit o platformă acceptabilă pentru a cumpăra autovehicule rulate mai rapid decât s-ar fi anticipat, au apărut numeroși comercianți online independenți, cum ar fi Auto1 Group, Cazoo și Driverama.

În aprilie 2021, Driverama și-a anunțat lansarea drept primul comerciant online de autovehicule rulate fără frontiere din Europa, indicând faptul că pandemia a fost acceleratorul care a condus la adoptarea pe scară largă a comerțului online. De asemenea, compania a remarcat și prognozele conform cărora, până în 2030, 20% din toate autovehiculele cumpărate în Europa vor fi tranzacționate online.

„Recomercializarea transfrontalieră poate fi încă marginală, dar este în creștere odată cu extinderea internetului și cu faptul că engleza este vorbită mai mult de generația tânără, care, de asemenea, nu este la fel de reticentă să meargă în străinătate pentru a cumpăra un autovehicul”, a explicat Ludovic Percier, analist RV și de piață, Autovista Group France.

„De exemplu, există un site în Franța, Leparking.fr, care colectează toate anunțurile de autovehicule rulate de pe site-urile din întreaga lume pentru a vă ajuta să găsiți autovehiculul potrivit. Puteți selecta țările care vă interesează sau chiar distanța față de locația dumneavoastră. Pentru locuitorii din centrul Europei de Vest, acest lucru poate include mai multe țări străine, aflate uneori mai aproape de locația lor decât celălalt capăt al propriei țări. Factorii-cheie pentru deplasarea în străinătate sunt un preț mai mic, mai multe opțiuni și, uneori, proximitatea.”

Pe lângă faptul că cumpărătorii individuali se deplasează pentru a procura un autovehicul, deficitul actual de ofertă și preferința crescută a consumatorilor pentru cumpărăturile online creează oportunități semnificative pentru jucătorii de pe piață în ceea ce privește recomercializarea transfrontalieră. Cu toate acestea, nu toți consumatorii sunt pregătiți să călătorească peste granițe și să se confrunte cu birocrația aferentă, astfel încât o prezență locală rămâne o necesitate. Dar acest lucru necesită un anumit volum, acesta fiind motivul principal invocat de Cazoo pentru retragerea sa de pe piața europeană continentală.

„În urma analizei unei serii de opțiuni strategice, conducerea a ajuns la concluzia că, în prezent, Cazoo trebuie să se concentreze exclusiv pe oportunitatea sa principală din Regatul Unit, o piață imensă, cu aproximativ opt milioane de tranzacții cu o autovehicule rulate și o valoare de peste 100 de miliarde de lire sterline anual”, a anunțat Cazoo pe 8 septembrie.

„Planul de retragere din UE se bazează pe investițiile suplimentare semnificative care ar fi necesare pentru ca Cazoo să continue să își extindă operațiunile în UE și pe nealinierea dintre acestea și prioritățile companiei de conservare a numerarului și de rentabilizare fără capital suplimentar. Ca urmare, compania intenționează să înceapă o lichidare planificată a operațiunilor sale din Germania și Spania și are consultări cu reprezentanții angajaților săi din Franța și Italia.”

O altă provocare cheie pentru comercianții online de autovehicule rulate este aprovizionarea cu autovehicule, în special pe măsură ce își extind operațiunile și intră pe noi piețe. O soluție este stabilirea de relații pentru a obține acces la vehiculele eliminate din flotă.

În februarie, de exemplu, Auto1 Group, unul dintre cei mai mari distribuitori online din Europa pentru cumpărarea și vânzarea de autovehicule rulate, a încheiat un contract cu Allane Mobility din Munchen, cunoscut anterior sub numele de Sixt Leasing, pentru a asigura furnizarea a aproximativ 10.000 de autovehicule returnate în leasing și vehicule de flotă pe an.

Standardizarea denumirii dotărilor și liniilor de echipare

Volumul este mai puțin problematic în cazul grupurilor de dealeri mari și al rețelelor de dealeri proprii ale constructorilor de automobile. Este posibil să fie limitat de granițe, dar acest lucru nu înseamnă că autovehiculele nu pot fi achiziționate din alte părți. Cu toate acestea, o provocare majoră este reprezentată de convențiile de denumire inconsecvente pentru dotări și/sau echipările standard.

„Linia de dotări Volkswagen Carat în Franța, de exemplu, nu înseamnă nimic în Germania, specificațiile pot fi diferite, dar denumirile consecvente ale versiunilor aduc un plus de claritate”, a comentat Andreas Geilenbruegge, șeful departamentului de evaluări și informații al Schwacke (parte a Grupului Autovista).

Această inconsecvență, atât în ceea ce privește denumirile liniilor de echipare, cât și în ceea ce privește echipările standard, nu a trecut neobservată de constructorii auto, Geilenbruegge indicând ca exemplu scaunele încălzite. Acestea nu reprezintă o echipare esențială pentru autovehiculele noi pe piețele din sudul Europei, cum ar fi Spania, dar absența lor limitează oportunitățile de recomercializare a unui autovehicul în nordul Europei. Prin urmare, constructorii auto analizează măsuri precum introducerea în toată Europa a încălzitoarelor pentru scaune ca dotare standard începând cu a doua linie de echipare.

Este posibil ca acest lucru să nu elimine în totalitate prejudecățile internaționale, prin care automobilele noi înmatriculate în altă țară sunt adesea evaluate la o valoarea mai mică decât cele înmatriculate în țară.

„O mașină nouă cumpărată în Germania și condusă toată viața în Franța nu are aceeași valoare pentru un dealer ca aceeași mașină cu aceleași specificații, înmatriculată nouă în Franța. Așadar, consumatorii riscă să piardă bani atunci când schimbă o mașină importată în Franța comparativ cu o mașină cumpărată nouă de pe piața autohtonă”, a comentat Percier.

În schimb, este posibil ca consumatorii să nu fie dispuși să plătească aceeași sumă pentru un autovehicul rulat importat ca pentru unul care a fost înmatriculat doar în țara lor de origine.

Un producător care a avut derapaje în privința denumirilor și specificațiilor inconsecvente ale liniilor de echipare – și aparent și a prejudecăților internaționale – este Tesla. Acest lucru a facilitat exportul de modele rulate din Germania în Norvegia, de exemplu.

„Ne îndreptăm spre o viitoare piață europeană universală, iar unii producători auto, precum Tesla, își uniformizează deja oferta pentru a vinde autovehicule acolo unde cererea este mare și oferta mai săracă. Majoritatea oamenilor vor cumpăra în continuare un autovehicul de pe piața autohtonă, așa că mărcile trebuie să se adapteze pentru a oferi autovehicule acolo unde este nevoie de ele. Acest lucru este valabil pe piața europeană, dar și pe piața locală, între zone și orașe”, a spus Percier.

Constructorii auto ca agenți de autovehicule rulate?

Percier a remarcat că, în viitor, caracteristicile la cerere (FOD) ar putea eradica diferențele dintre echipările standard de pe diverse piețe. „Odată cu apariția FOD la autovehicule, toată lumea va putea să activeze orice opțiune pe autovehicul, chiar și după cinci ani. Singurele diferențe vor fi motorul, cutia de viteze și estetica autovehiculului – atât.”

Cu linii de echipare și dotări consecvente, constructorii de automobile au mai multe posibilități de a penetra în mod direct piața recomercializării transfrontaliere. O abordare ar putea fi un model de agenție, prin care constructorii de autovehicule se pot oferi în mod activ să cumpere mașini de la un dealer atunci când există o cerere mai mare în altă țară. Cu toate acestea, sistemul funcționează și în mod pasiv, dealerii putând identifica mașinile disponibile pentru vânzare în rețeaua europeană de dealeri a constructorilor auto. Aceștia le pot achiziționa, iar constructorul auto își asumă responsabilitatea pentru întocmirea documentelor, tranzacția financiară și aranjamente logistice.

Oricare ar fi viitorul, recomercializarea transfrontalieră este o realitate și va lua amploare pe măsură ce crește transparența, în ceea ce privește echipările și denumirile standardizate, cât și prezența online.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

S-ar putea să vă intereseze și

Dilema încărcării autovehiculelor electrice în Europa

05 sept. 2022

Marile piețe auto din Europa se străduiesc să își îmbunătățească infrastructura pentru autovehicule electrice, astfel încât să sporească vânzările de autovehicule cu zero emisii. Dar...

România primește sprijinul UE pentru un program de stații de încărcare a autovehiculelor electrice

01 feb. 2020

Autoritățile europene de reglementare în domeniul concurenței au aprobat planurile de sprijinire a României în vederea extinderii rețelei de încărcare a autovehiculelor electrice. Comisia a...

Situația se schimbă: piețele de autovehicule rulate au scăzut în 2022; vom asista la o revenire în 2023?

05 sept. 2022

În timpul pandemiei, piețele europene de autovehicule rulate au înregistrat profituri solide datorită creșterii semnificative a prețurilor. Dar situația s-a schimbat în acest an, iar...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24

* Obligatoriu


Înscrieți-vă pentru a primi următorul e-mail:

Autovista24: articole, date și informații esențiale din sectorul auto – actualizări zilnice de pe noul site Autovista24, trimis zilnic de Autovista Ltd, în limba engleză.


Utilizăm pixeli în e-mailurile noastre pentru a monitoriza când deschideți, transmiteți mai departe sau faceți clic pe URL-urile din e-mailurile noastre. Acest lucru ne ajută să monitorizăm și să măsurăm performanța și eficiența e-mailurilor noastre. Combinăm aceste informații cu informațiile pe care ni le furnizați mai sus și cu informațiile de navigare, astfel încât să putem să ne adaptăm și să ne îmbunătățim activitățile de marketing și să vă personalizăm experiența de utilizator pe site-ul nostru. Atunci când vă înscrieți, sunteți de acord cu utilizarea datelor dvs. în scopul trimiterii e-mailurilor selectate și cu utilizarea pixelilor de urmărire. Vă puteți retrage în orice moment consimțământul de a primi e-mailurile noastre și cu privire la urmărirea conexă, accesând acest link către Centrul de preferințe pentru e-mailuri și actualizându-vă preferințele. Pentru informații suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate a Grupului Autovista și Politica de confidențialitate a Eurotax.