artikel

România primește sprijinul UE pentru un program de stații de încărcare a autovehiculelor electrice

Autovista24 | 01 feb. 2020

Despre autor

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

încărcare a autovehiculelor electrice

Autoritățile europene de reglementare în domeniul concurenței au aprobat planurile de sprijinire a României în vederea extinderii rețelei de încărcare a autovehiculelor electrice.

Comisia a considerat că planurile sunt în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat. Acest lucru va contribui la reducerea emisiilor de CO2 și a altor emisii poluante provenite de la autovehicule, fără a denatura concurența pe piața unică.

Au existat îngrijorări că planul guvernului român de a subvenționa cu bani publici programul, care are un buget de 53 de milioane de euro, ar încălca normele privind ajutoarele de stat. Cu toate acestea, Comisia a decis că un astfel de acord ar fi acceptabil.

Creșterea cotei de piață

„România va contribui la combaterea încălzirii globale, în concordanță cu obiectivele Pactului Verde European”, a declarat vicepreședintele executiv Margrethe Vestager, responsabilă cu politica privind concurența în UE. „Această schemă va reduce emisiile nocive de la autovehicule și va îmbunătăți sănătatea cetățenilor, fără a denatura în mod nejustificat concurența.”

România a înregistrat o creștere de 148,9% a vânzărilor de autovehicule cu încărcare electrică în 2019, deși acest lucru echivalează cu doar 1.506 unități înmatriculate. Cele mai recente cifre produse de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) nu evidențiază o defalcare a numărului de autovehicule hibride plug-in (PHEV). În total, în țară au fost vândute 161.512 autovehicule anul trecut, ceea ce înseamnă că ECV-urile au reprezentat doar 0,9% din piață.

„În termeni procentuali, situația pare perfectă când vedem că UE în ansamblu se situează la o creștere de 93% pentru aceeași perioadă de timp”, spune Ulmis Horchidan, redactor-șef al Eurotax în România. „Pentru anul 2020, Ministerul Mediului a emis 3.000 de vouchere pentru BEV-uri, fiecare voucher având valoarea de 10.000 de euro pentru a sprijini achiziționarea de autovehicule nepoluante.”

„Sprijinul acordat de Bruxelles pentru investiția totală de 53 de milioane de euro în infrastructura de încărcare electrică din România în perioada 2020-2025 s-ar dovedi util pentru crearea unei rețele de încărcare la nivel național, guvernată de reguli, standarde și proceduri clare. Fără îndoială, dezvoltarea infrastructurii de încărcare, combinată cu un voucher pentru o reducere substanțială, ar încuraja tot mai mulți români să investească în viitorul apropiat în autovehicule electrice (PHEV și BEV), efectul net fiind, în primul rând, că orașele vor fi mai curate”, a adăugat Horchidan.

Rețea

Schema, care se va derula în perioada 2020-2025, ar trebui să stimuleze investițiile în stațiile de încărcare pentru vehicule hibride și electrice cu baterii în România. Acesta va acoperi zonele urbane, suburbane și rurale și își propune să dezvolte o rețea de stații de încărcare care va acoperi întreaga țară.

România a declarat că planurile sale sunt deschise tuturor operatorilor economici care îndeplinesc anumite criterii, de exemplu, în ceea ce privește echipamentul de conectare. Beneficiarii vor fi selectați printr-o procedură de licitație deschisă și transparentă, iar sprijinul va fi acordat sub formă de granturi.

Detaliile deciziei

Comisia a considerat că măsura ar încuraja o creștere semnificativă a gradului de adoptare a autovehiculelor cu emisii reduse, aducând astfel o contribuție majoră la reducerea emisiilor de CO2 și a emisiilor poluante, în conformitate cu obiectivele UE în materie de climă și de mediu și cu obiectivele stabilite de către Consiliul European prin Pactul Verde European.

În plus, Comisia a constatat că ajutorul va fi acordat printr-o procedură de licitație competitivă și că vor fi puse în aplicare măsurile de protecție necesare pentru a limita ajutorul la minimum. Prin urmare, Comisia a concluzionat că contribuția schemei la obiectivele UE în materie de mediu și climă este mai mare decât orice denaturare potențială a concurenței și a comerțului cauzată de acest sprijin.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

S-ar putea să vă intereseze și

Rock Tech Lithium intenționează să investească 400 de milioane de euro în România în producția de materii prime pentru industria auto

01 mart. 2022

Rock Tech Lithium, cu sediul în Canada, dorește să își consolideze prezența în Europa, urmând să investească 400 de milioane de euro pentru a construi...

Autovehiculele cu hidrogen în Europa – crește sprijinul?

27 sept. 2022

În timp ce electromobilitatea ia amploare, unii constructori europeni lucrează, de asemenea, să lanseze pe șosele autovehicule cu hidrogen, scrie Rebeka Shaid, jurnalist Autovista24. Având...

Condițiile de pe piața autovehiculelor rulate prezintă oportunități de recomercializare transfrontalieră

22 sept. 2022

Cererea stabilă pentru autovehicule rulate a creat oportunități mai mari pentru recomercializarea transfrontalieră. Dar există dificultăți care trebuie depășite, explică Neil King, jurnalist senior de...

Da, înscrieți-mă de pe Autovista24

* Obligatoriu


Înscrieți-vă pentru a primi următorul e-mail:

Autovista24: articole, date și informații esențiale din sectorul auto – actualizări zilnice de pe noul site Autovista24, trimis zilnic de Autovista Ltd, în limba engleză.


Utilizăm pixeli în e-mailurile noastre pentru a monitoriza când deschideți, transmiteți mai departe sau faceți clic pe URL-urile din e-mailurile noastre. Acest lucru ne ajută să monitorizăm și să măsurăm performanța și eficiența e-mailurilor noastre. Combinăm aceste informații cu informațiile pe care ni le furnizați mai sus și cu informațiile de navigare, astfel încât să putem să ne adaptăm și să ne îmbunătățim activitățile de marketing și să vă personalizăm experiența de utilizator pe site-ul nostru. Atunci când vă înscrieți, sunteți de acord cu utilizarea datelor dvs. în scopul trimiterii e-mailurilor selectate și cu utilizarea pixelilor de urmărire. Vă puteți retrage în orice moment consimțământul de a primi e-mailurile noastre și cu privire la urmărirea conexă, accesând acest link către Centrul de preferințe pentru e-mailuri și actualizându-vă preferințele. Pentru informații suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate a Grupului Autovista și Politica de confidențialitate a Eurotax.