Autovehiculele electrice se dezvoltă într-un ritm incredibil. Eficiența și autonomia lor continuă să avanseze vertiginos. Dar, indiferent cât de mare este autonomia lor, toate bateriile autovehiculelor electrice trebuie reîncărcate în cele din urmă. Cu excepția cazului în care, desigur, unitatea de stocare a energiei ar putea fi schimbată pur și simplu cu una încărcată? Acesta este un concept din ce în ce mai răspândit în lumea mobilității.
Bosch, Mitsubishi și Blue Park Smart Energy (BPSE) vor colabora la un nou model de afaceri de baterii ca serviciu destinat flotelor comerciale. Acesta va utiliza tehnologia de baterii în cloud a furnizorului german, capacitățile de comercializare a serviciilor ale producătorului auto japonez și platforma de schimb de baterii a companiei chineze.
În altă ordine de idei, Gogoro a prezentat ceea ce a numit „primul prototip de baterie cu stare solidă interschimbabilă din lume pentru autovehiculele electrice”. Dezvoltat în parteneriat cu ProLogium Technology, sistemul este destinat vehiculelor pe două roți și se integrează în rețeaua de schimb de baterii existentă a Gogoro.
Schimbarea bateriilor pentru flotele comerciale
Mitsubishi, Bosch și BPSE recunosc că cererea de electrificare crește pe zi ce trece. Dar costurile inițiale de implementare a unei flote de autovehicule electrice, timpul de întrerupere a activității pentru încărcare și incertitudinile legate de baterii se numără printre factorii majori care amână electrificarea flotelor comerciale. Tehnologia de schimb ar putea fi o soluție potențială, permițând operatorilor să maximizeze utilizarea autovehiculelor electrice.
Astfel, în cadrul colaborării celor trei companii, tehnologia de baterii în cloud de la Bosch va monitoriza și va analiza în permanență unitățile de stocare a energiei cu ajutorul inteligenței artificiale (AI). Astfel, se asigură control asupra bateriei, maximizarea duratei de viață și a performanțelor, optimizând în același timp costul total de deținere (TCO) al flotei.
Cele trei companii doresc să dezvolte și să furnizeze un serviciu de detectare și predicție a stării, a capacităților și a utilizării optime a bateriilor. Toate aceste informații pot contribui la reducerea principalilor factori care împiedică adoptarea autovehiculelor electrice, precum și la utilizarea bateriilor pe piața de autovehicule rulate, conducând la reducerea TCO al parcului auto.
Baterii cu stare solidă interschimbabile
Bateriile cu stare solidă (SSB) reprezintă o tehnologie mult așteptată, cu potențialul de a reduce dimensiunea și greutatea unității de stocare a energiei, crescând în același timp densitatea acesteia. Se preconizează că bateriile litiu-ceramică SSB reprezintă următorul pas în evoluția chimiei litiu-ion. Dar compania taiwaneză nu s-a oprit aici, ci a decis că SSB ar trebui să fie și interschimbabile.
„Gogoro prezintă prima baterie cu stare solidă din lume pentru schimbul de baterii la vehiculele pe două roți, deoarece este imperativ să profităm de cele mai recente inovații în materie de baterii pentru a introduce o nouă eră de creștere și de adoptare a transportului electric în orașele noastre,” a declarat Horace Luke, fondator, președinte și CEO al Gogoro.
„Am încheiat un parteneriat cu ProLogium Technology, un lider global în inovația în domeniul bateriilor cu stare solidă, pentru a dezvolta împreună această nouă baterie care oferă o densitate energetică mai mare pentru autonomie extinsă, stabilitate și siguranță îmbunătățite și este compatibilă cu toate vehiculele existente alimentate de Gogoro”, a adăugat el.
Rețeaua Gogoro este o platformă deschisă și interoperabilă de schimb de baterii pentru vehiculele urbane ușoare. Aceasta a fost concepută pentru a fi inteligentă, scalabilă și dinamică. Este folosită de peste 450.000 de călători, având peste 10.000 de stații de schimb de baterii în peste 2.300 de locații. Acest lucru îi permite să opereze 340.000 de schimburi zilnice, alimentând 95% din vehiculele electrice pe două roți din Taiwan. Cu o tehnologie atât de avansată disponibilă pentru vehiculele pe două roți, cu siguranță că aceeași…
Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.
Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.