Fuel Type: batterieelektrisch-bev

De la adoptatorii timpurii la piața de masă – ce va aduce viitorul pentru vehiculele BEV rulate?

Pe măsură ce guvernele încep să retragă stimulentele, iar adoptatorii timpurii au fost în mare parte deserviți, vehiculele electrice cu baterii (BEV) s-ar putea confrunta cu greutăți. Având în vedere faptul că producătorii de echipamente originale (OEM) vizează piața de masă, Christof Engelskirchen, economist-șef la Autovista Group, explică ce se va întâmpla cu valorile reziduale ale vehiculelor rulate (RV).

Politica stimulează adoptarea

În ciuda creșterii continue a numărului de înmatriculări de BEV în Europa, nu cererea inerentă a consumatorilor a impulsionat adoptarea, ci politica la nivel de industrie. Acest lucru este exemplificat de ratele diferite de adoptare în diferite țări. De exemplu, în primele trei luni ale anului 2023, peste 75% din vehiculele noi înmatriculate în Norvegia erau electrice, comparativ cu aproximativ 5% în Italia și Spania.

La capitolul adoptare a vehiculelor electrice, conduc țările nordice. În Suedia, Finlanda și Danemarca, o treime din totalul înmatriculărilor de vehicule ușoare o reprezintă BEV-urile. În Islanda, aproape jumătate din vehiculele înmatriculate sunt electrice. Țările de Jos sunt în fața Chinei cu o rată de adoptare a BEV de peste 25%. Între timp, alte piețe auto mari din Europa, cum ar fi Franța, Germania și Regatul Unit, au fiecare o cotă a BEV de sub 15%.

Cota BEV în totalul înmatriculărilor de vehicule ușoare în primul trimestru al anului 2023, pe țări

Vehicule electrice
Sursă: EV-volumes.com

Ar fi ușor să presupunem că piețele de mașini rulate urmează pur și simplu tendințele mașinilor noi cu o întârziere. Piețele vehiculelor rulate au fost însă private de stimulente guvernamentale. Astfel, în timp ce cumpărătorii de mașini noi au beneficiat din plin de trecerea la vehiculele electrice (EV), cumpărătorii de mașini rulate au fost încurajați foarte puțin sau chiar deloc.

Acest lucru poate fi observat în evoluția prețurilor vehiculelor rulate în ultimii trei ani.

  • Vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) sunt scoase de pe piața de mașini noi, iar cererea mare de vehicule ICE rulate se confruntă cu o ofertă redusă. Pe acest fond, prețurile vehiculelor rulate au crescut mai mult decât orice alt sistem de propulsie.
  • Vehiculele electrice hibride (HEV), care nu diferă prea mult de un model cu motor cu ardere internă, urmează foarte îndeaproape această tendință.
  • Iar vehiculele hibride plug-in (PHEV) au deja o performanță mai slabă pe piețele de vehicule rulate.
  • Valoarea reziduală a BEV-urilor a pierdut mult avânt față de ianuarie 2020. Această categorie a beneficiat cel mai puțin de politica la nivel de industrie. În plus, în ultimii doi ani, s-a confruntat cu deficite în aprovizionare și cu pandemia.

Indexul prețurilor pieței de vehicule rulate după tipul de combustibil în Suedia

Vehicule electrice
Sursă: Autovista Group Residual Value Intelligence

Graficul de mai sus prezintă performanța valorii reziduale în Suedia, o piață cu un grad ridicat de adoptare a BEV-urilor. Curbele prezentate trebuie interpretate cu rezervă. În primul rând, cele mai multe tranzacții de vehicule rulate sunt din categoria vehiculelor ICE. Curbele pentru valoarea reziduală a vehiculelor complet electrice sunt mai volatile. În al doilea rând, din cauza ofertei limitate, performanța mărcilor și modelelor individuale, mai dominante, are un impact mai mare asupra curbei BEV comparativ cu vehiculele pe benzină și motorină.

Reducerile de preț la modelele Tesla atenuează prețurile vehiculelor rulate

Analiza indicelui prețurilor după mărci și nu după sistemul de propulsie arată că prețurile ofertelor de modele Tesla rulate au avut de suferit în ultimele săptămâni, urmând tendința de reducere a prețurilor la vehiculele noi. Acest lucru direcționează curba BEV în jos și se răsfrânge asupra altor oferte de vehicule rulate.

Indexul prețurilor pieței de vehicule rulate după marca în Suedia

Vehicule electrice cu baterii
Sursă: Autovista Group

Depreciere pe durata ciclului de viață la modelele BEV

Există încă un motiv pentru performanța percepută ca fiind mai slabă a valorii modelelor BEV rulate. Tehnologia este mai expusă la depreciere pe durata ciclului de viață comparativ cu modelele ICE. Acest lucru se datorează progresului tehnologic masiv din ultimii ani, cum ar fi creșterea autonomiei.

Autoturismele electrice lansate în anii 2021 și 2022 au avut o autonomie medie de 450 km până la 500 km (WLTP). Acest lucru duce la scăderea prețurilor majorității BEV-urilor rulate scoase spre vânzare în prezent, care au de obicei o vârstă de patru până la cinci ani. Aceste modele sunt pur și simplu inferioare din punct de vedere al utilității zilnice în comparație cu vehiculele lansate mai recent.

Autonomia medie a BEV-urilor lansate în ultimii ani, 2010 – 2022

vehiculelor rulate
Sursă: Autovista Group
Notă: autoturisme; valori WLTP; estimare doar când NEDC este disponibil: factor 0,81

Aceste dezavantaje pot fi compensate într-o anumită măsură prin infrastructura îmbunătățită, însă acest aspect reprezintă încă o provocare substanțială. Potrivit datelor EV-volumes.com din octombrie 2022, în Țările de Jos există peste 60.000 de stații de încărcare publice.

Pe de altă parte, Germania, una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, are doar circa 36.000 stații de încărcare publice. Cu toate acestea, datele Agenției Federale pentru Rețele susțin că în luna februarie a acestui an erau operaționale 69.925 puncte de încărcare standard și 13.261 puncte de încărcare rapidă.

Examinarea diferitelor categorii de vârstă a vehiculelor ne oferă, de asemenea, o dovadă suplimentară că deprecierea pe durata ciclului de viață este mai substanțială în cazul BEV-urilor decât la vehiculele cu motor cu ardere internă. În cadrul categoriei de vârstă de 12 luni/20.000 km (vehicule rulate tinere), BEV-urile și vehiculele hibride au performanțe mai bune decât alte sisteme de propulsie. Aparent, cumpărătorii de BEV-uri rulate apreciază progresele tehnologice ale modelelor lansate recent și sunt dispuși să plătească mai mult.

Trecând la o categorie de vârstă mai mare, de 48 de luni/80.000 km, BEV-urile nu pot concura cu celelalte sisteme de propulsie. Acest lucru exemplifică puterea deprecierii pe durata ciclului de viață și modul în care dezavantajele asociate cu utilizarea zilnică declanșează o disponibilitate mai redusă de a plăti pentru BEV-uri rulate.

După categoria de vârstă, valori reziduale retail în % după tipul de propulsie în Elveția

valorile reziduale
Sursă: Autovista Group

O nouă fază decisivă pentru BEV-uri

Inovatorii și adoptatorii timpurii au fost deja deserviți, iar OEM-urile au declarat că urmează piața de masă. Pentru a spori atractivitatea pentru piața de masă, sunt necesare mai multe vehicule la prețuri accesibile în segmentele mai mici.

Acest lucru reprezintă o provocare substanțială și, pe lângă reducerea subvențiilor guvernamentale, marchează o tendință care va continua. Este improbabil ca cumpărătorii de vehicule să poată suporta sau să suporte reducerea stimulentelor. Prețurile vehiculelor noi au crescut, de asemenea, în mod substanțial în ultimii trei ani, deși vor scădea în cazul BEV-urilor pe măsură ce tehnologia se dezvoltă.

Tesla a fost prima compania care a luat măsuri și a redus prețurile la toată gama sa de vehiculele complet electrice. Riscul unui război al prețurilor în jurul noilor vehicule electrice este agravat și mai mult de competiția proaspătă și puternică din China. Dezvoltarea și designul vehiculelor bazate pe software au nivelat piața. În prezent, jucătorii noi pot pătrunde mai ușor pe piața auto europeană.

Lipsa ofertei de BEV-uri din partea producătorilor tradiționali va contribui, de asemenea, la pregătirea terenului pentru mărcile asiatice concurente. Acești noi intrați pe piața europeană nu doar că vor putea să ofere o gamă de produse la prețuri mai mici decât furnizorii actuali, jucătorii suplimentari înseamnă și un risc de presiune de volum pentru BEV-uri.

În ceea ce privește piețele de vehicule rulate, Autovista Group estimează o scădere a valorii reziduale pentru toate sistemele de propulsie, în aproape toate țările europene. Oferta este încă limitată, astfel încât prețurile vehiculelor rulate nu se vor prăbuși. În toată Europa, BEV-urile vor avea mai mult de suferit decât vehiculele cu motor cu ardere internă, pe măsură ce pe piața vehiculelor uzate presiunea asupra prețurilor va crește. Motivele sunt deprecierea pe parcursul duratei de viață, presiunea asupra volumelor și a prețurilor pe piețele de vehicule noi, precum și tranziția spre vehicule electrice mai accesibile.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

Dilema încărcării autovehiculelor electrice în Europa

Marile piețe auto din Europa se străduiesc să își îmbunătățească infrastructura pentru autovehicule electrice, astfel încât să sporească vânzările de autovehicule cu zero emisii. Dar pentru unii, acest lucru devine un joc nesfârșit de-a șoarecele și pisica, în care vânzările nu sunt suficient de mari pentru a justifica investiția, dar este nevoie de infrastructură pentru a îmbunătăți absorbția.

În toată Europa (inclusiv în Regatul Unit și în statele AELS), popularitatea autovehiculelor electrice cu baterii (BEV) a crescut în prima jumătate a anului, atingând 11,6% din totalul înmatriculărilor de autovehicule noi. Astfel, s-a înregistrat o creștere de la nivelul de 7,6% din aceeași perioadă a anului trecut. În general, numărul de BEV-uri vândute în S1 2022 a crescut cu 31,6% față de anul precedent.

Aceasta reprezintă 647.479 de autovehicule vândute în întreaga regiune între ianuarie și iunie. Potrivit AsCu toate acestea, infrastructura dedicată autovehiculelor electrice nu s-a adaptat la acest ritm, ceea ce înseamnă că, în curând, ar putea exista un decalaj între țările cu o rețea de electricitate și o rețea de încărcare bine dezvoltate și cele care nu dispun de acestea. În contextul în care Comisia Europeană încearcă să pună capăt vânzării de autovehicule noi care nu au zero emisii până în 2035, problema infrastructurii va fi un subiect de discuție important.ociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la sfârșitul anului 2020, BEV-urile reprezentau 0,5% din parcul auto al Uniunii Europene. Acest număr a crescut probabil datorită volumului mare de înmatriculări înregistrate în 2021 și 2022.

Doar două țări domină rețeaua de încărcare

În iunie 2022, ACEA a publicat concluzii subliniind această problemă. Jumătate din stațiile de încărcare publice pentru autovehiculele electrice din blocul comunitar se află în doar două țări: Țările de Jos (29,4% din stațiile de încărcare) și Germania (19,4%). Aceste națiuni reprezintă doar 10% din suprafața UE, ceea ce înseamnă că restul de 90% trebuie să împartă 51,2% din actuala infrastructură de încărcare.

Diferențele în clasamentul din concluziile ACEA sunt uriașe, Țările de Jos având de 1.600 de ori mai multe stații de încărcare decât țara cu cea mai slabă infrastructură, Cipru. De fapt, olandezii au mai multe stații de încărcare decât alte 23 de state membre la un loc.

Există, de asemenea, o diviziune clară între țările din Europa Centrală și de Est și cele din Europa de Vest. România, de exemplu, este de șase ori mai mare decât Țările de Jos din punct de vedere al suprafeței, dar are doar 0,4% din rețeaua de încărcare din Europa.

„În prezent, în România există aproximativ 3.000 de stații de încărcare, care deservesc circa 14.000 de BEV-uri”, a comentat Ulmis Horchidan, redactor-șef la Eurotax în România (parte a Grupului Autovista). „Cu toate acestea, Ministerul Mediului are un plan care prevede construirea a încă 15.000 de stații de încărcare în următorii patru-cinci ani”.

În timp ce creșterea numărului de BEV-uri în România poate părea impresionantă, cu o creștere de 410,3% în S1 2022 față de anul precedent, potrivit ACEA, Horchidan avertizează că imaginea arată diferit atunci când este comparată cu alte tipuri de combustibil.

„Pentru fiecare autovehicul nou vândut pe plan local, indiferent de tipul de combustibil, există trei importuri de autovehicule rulate în fiecare lună”, a adăugat el. „În plus, aproape toate BEV-urile noi au fost achiziționate cu ajutorul uneia dintre cele mai mari subvenții din UE, în valoare de 10.000 de euro. Acest lucru a accelerat înmatricularea lor, dar probabil că se vor înregistra scăderi.”

De asemenea, România se află pe penultimul loc în ceea ce privește vârsta medie a parcului auto din UE, de 16,9 ani. Prin urmare, este clar că șoferii își păstrează autoturismele mai mult timp, ceea ce înseamnă că piața BEV mai are un drum lung de parcurs pentru a atinge popularitatea necesară pentru a justifica investiții suplimentare în infrastructură. Potrivit ACEA, la sfârșitul anului 2020, BEV-urile reprezentau doar 0,1% din parcul auto al țării.

Creșterea continuă pe întreg continentu

Nu toate piețele auto mai mici au deficiențe în ceea ce privește infrastructura de încărcare. Austria are un parc auto cu aproximativ două milioane de unități mai mic decât România. Dar se situează pe locul cinci în Europa în ceea ce privește densitatea stațiilor de încărcare în raport cu numărul de locuitori și pe locul șapte în ceea ce privește infrastructura în raport cu suprafața.

„În prezent, există aproximativ 14.000 de stații de încărcare în Austria, operate de aproximativ 350 de furnizori diferiți”, a declarat Robert Madas, Eurotax (parte a grupului Autovista), șef regional de evaluări, Austria, Polonia și Elveția. „BEV-urile au o cotă de piață de aproximativ 13,6% din înmatriculările de autoturisme noi, pe drumurile din țară circulând 93.811 de unități, reprezentând 1,8% din totalul autoturismelor”.

Deși poate părea că există un dezechilibru, densitatea teritoriului Austriei face ca șoferii să nu se afle niciodată departe de o stație de încărcare, chiar dacă disponibilitatea va deveni probabil discutabilă pe măsură ce vânzările de BEV cresc.

„Cred că infrastructura este în prezent la un nivel bun”, a adăugat Madas. „Cu toate acestea, având în vedere creșterea cotei de piață a autovehiculelor electrice, s-ar putea să devină mai problematică în viitor, dacă ritmul de creare de noi stații de încărcare nu va fi susținut”.

Sunt necesare mai multe investiții pentru încărcarea autovehiculelor electrice

ACEA consideră că va fi nevoie de aproximativ 6,8 milioane de stații de încărcare publice până în 2030, pe măsură ce țările UE avansează cu strategiile privind autovehiculele cu zero emisii, iar constructorii auto continuă să renunțe la modelele cu motor cu combustie internă.

Cu toate acestea, dacă numărul de stații de încărcare crește în același ritm ca în ultimii cinci ani, cu 180%, numărul total de 307.000 nu va fi suficient. Atingerea nivelului necesar va însemna o creștere de 22 de ori a numărului de stații de încărcare instalate anual.

Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), propus de Comisia Europeană anul trecut, este menit să contribuie la soluționarea acestei situații. Cu toate acestea, ACEA susține că ambițiile acestui regulament sunt complet insuficiente.

RICA prevede că pentru fiecare BEV ușor, fie că este vorba de un autoturism, fie de un autovehicul comercial ușor, vândut într-o țară, trebuie să se asigure o infrastructură publică de încărcare de 1 kW, și respectiv de 0,66 kW pentru fiecare plug-in hibrid (PHEV) vândut.

În plus, de-a lungul rețelei principale de drumuri TEN-T de pe continent, trebuie să se creeze, la fiecare 60 km, stații de încărcare accesibile publicului, care să ofere o putere de cel puțin 300 kW și să includă cel puțin o stație individuală cu un încărcător de 150 kW. Până în 2030, puterea totală a acestor stații trebuie să se dubleze, ajungând la 600 kW, cu un minim de două stații de încărcare de 150 kW.

„În timp ce unele țări fac progrese în ceea ce privește implementarea infrastructurii, majoritatea a rămas în urmă”, a declarat fostul director general al ACEA, Eric-Mark Huitema. „Discrepanțele puternice demonstrează necesitatea unor obiective RICA ambițioase și armonizate în toate statele membre ale UE.”

„Îndemnăm factorii de decizie politică să consolideze RICA, astfel încât să se poată atinge obiectivul de a crea o rețea europeană densă de stații de încărcare, care să se întindă de la nord la sud și de la est la vest”, a adăugat el.

Infrastructura de încărcare poate influența în mod decisiv succesul sau eșecul pieței autovehiculelor electrice cu baterii. În cazul în care o țară nu reușește să instaleze suficiente stații de încărcare, conducătorii auto ar putea fi descurajați să cumpere un BEV, în special cei care nu dispun de o parcare în afara străzii și nu-și pot instala o stație de încărcare la domiciliu.

Având în vedere că Uniunea Europeană interzice vânzările de modele noi pe benzină, diesel și hibride până în 2035, trebuie să existe o rețea puternică pe întregul continent pentru a consolida încrederea în tehnologie. În caz contrar, vânzările ar putea stagna, deoarece șoferii se vor îndrepta spre piața mașinilor rulate pentru modelele pe benzină și diesel. Prin urmare, suntem pe ultima sută de metri în privința asigurării investițiilor, fiind necesară o creștere a numărului de instalări de stații de încărcare pentru a îndeplini cerințele preconizate.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

România va introduce numere de înmatriculare verzi pentru mașinile nepoluante

România va introduce numere de înmatriculare verzi pentru mașinile nepoluante Inițiativa este destinată autovehiculelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV) și autovehiculelor electrice cu baterii (BEV), dar nu se aplică vehiculelor hibride.

Ministerul Mediului din Romania a făcut anunțul în Monitorul Oficial la sfârșitul lunii aprilie, urmând ca noile măsuri să intre în vigoare în luna iulie. Cei care dețin mașini nepoluante pot solicita noile numere de înmatriculare, în timp ce automobilele nou înmatriculate vor primi automat numerele verzi.

„Prin identificarea clară şi vizibilă a vehiculelor nepoluante în trafic, creăm cadrul pentru acordarea unor facilități celor care le utilizează: fie că vorbim de parcare gratuită, acces permis în zone cu emisii reduse, reduceri de taxe și impozite, autoritățile locale, în special cele din marile aglomerări urbane, vor avea un instrument de lucru foarte util”, a declarat ministrul român al Mediului, Tánczos Barna.

Încurajarea unei mobilități mai puțin poluante

România promovează tot mai mult electromobilitatea, oferind subvenții pentru achiziționarea de autovehicule electrice (EV). Deși există o diferență vădită între Europa de Est și Europa de Vest în ceea ce privește adoptarea acestora, România oferă subvenții relativ mari pentru automobilele electrice. Cumpărătorii de BEV-uri beneficiază de o subvenție de 10.000 de euro, în timp pentru hibridele plug-in subvenția este de aproximativ 4.500 de euro.

Pe fondul acestor subvenții, adoptarea autovehiculelor electrice în România a crescut. Numai BEV-urile au atins o cotă pe piața automobilelor noi de aproximativ 7% în primul trimestru al anului 2022, în creștere de la 2% față de anul precedent. Această cifră este considerabil mai mare decât în alte țări din Europa de Est, dar se situează încă sub media europeană de 12% raportată în primele trei luni ale anului.

Țara urmează exemplul altor state europene prin introducerea numerelor de înmatriculare verzi pentru mașinile nepoluante. Polonia, Ucraina și Regatul Unit utilizează deja aceste tipuri de numere de înmatriculare, care sunt de obicei concepute pentru a crește gradul de conștientizare privind autovehiculele electrice, cu scopul de a încuraja șoferii să treacă la autovehicule nepoluante.

Numerele de înmatriculare facilitează identificarea autovehiculelor ca fiind nepoluante și pot ajuta autoritățile locale să instituie politici care să încurajeze oamenii să conducă autovehicule mai puțin poluante. Printre beneficii se numără parcarea gratuită sau mai ieftină, precum și intrarea gratuită în zonele cu emisii reduse.

Este nevoie de mai multe stații de încărcare pentru autovehiculele electrice

Cu un număr tot mai mare de autovehicule electrice pe șoselele din România, extinderea infrastructurii de încărcare este esențială. Cu toate acestea, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a constatat că există o acută lipsă a stațiilor de încărcare a autovehiculelor electrice în UE, iar România se numără printre statele cu cel mai mic număr la 100 km. ACEA a avertizat că cetățenii din țări precum România ar putea fi nevoiți să parcurgă chiar și peste 200 km pentru a găsi o stație de încărcare.

„Infrastructura este slabă din start și, cum orașele românești sunt pline de blocuri de locuințe, specificitatea locală nu permite implementarea rapidă a stațiilor de încărcare pentru a susține creșterea pieței BEV”, a comentat Ulmis Horchidan, redactor-șef la Eurotax în România (parte a grupului Autovista).

„Din cauza autonomiei reduse, a duratei mari de încărcare și a numărului limitat de stații de încărcare, valorile reziduale sunt scăzute. Oamenii nu se îngrămădesc să cumpere BEV-uri, în special rulate”, a adăugat Horchidan.

Cu toate acestea, există planuri de dezvoltare a rețelei de încărcare din țară. Enel X România, parte a Grupului Enel, contribuie la extinderea infrastructurii de încărcare în jurul Bucureștiului, în timp ce alte companii, precum E.On, instalează, de asemenea, stații de încărcare pentru autovehicule electrice.

România a atras atenția și altor companii internaționale. Compania canadiană Rock Tech Lithium este interesată să își consolideze prezența în Europa și dorește să investească 400 de milioane de euro pentru a construi în România a doua sa unitate de conversie a litiului din Europa. Unitatea de conversie va transforma rocile care conțin litiu în hidroxid de litiu de înaltă puritate, o substanță esențială pentru industria autovehiculelor electrice.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

De ce să încarci o baterie de autovehicul electric când o poți schimba cu una încărcată?

Autovehiculele electrice se dezvoltă într-un ritm incredibil. Eficiența și autonomia lor continuă să avanseze vertiginos. Dar, indiferent cât de mare este autonomia lor, toate bateriile autovehiculelor electrice trebuie reîncărcate în cele din urmă. Cu excepția cazului în care, desigur, unitatea de stocare a energiei ar putea fi schimbată pur și simplu cu una încărcată? Acesta este un concept din ce în ce mai răspândit în lumea mobilității.

Bosch, Mitsubishi și Blue Park Smart Energy (BPSE) vor colabora la un nou model de afaceri de baterii ca serviciu destinat flotelor comerciale. Acesta va utiliza tehnologia de baterii în cloud a furnizorului german, capacitățile de comercializare a serviciilor ale producătorului auto japonez și platforma de schimb de baterii a companiei chineze.

În altă ordine de idei, Gogoro a prezentat ceea ce a numit „primul prototip de baterie cu stare solidă interschimbabilă din lume pentru autovehiculele electrice”. Dezvoltat în parteneriat cu ProLogium Technology, sistemul este destinat vehiculelor pe două roți și se integrează în rețeaua de schimb de baterii existentă a Gogoro.

Schimbarea bateriilor pentru flotele comerciale 

Mitsubishi, Bosch și BPSE recunosc că cererea de electrificare crește pe zi ce trece. Dar costurile inițiale de implementare a unei flote de autovehicule electrice, timpul de întrerupere a activității pentru încărcare și incertitudinile legate de baterii se numără printre factorii majori care amână electrificarea flotelor comerciale. Tehnologia de schimb ar putea fi o soluție potențială, permițând operatorilor să maximizeze utilizarea autovehiculelor electrice.

Astfel, în cadrul colaborării celor trei companii, tehnologia de baterii în cloud de la Bosch va monitoriza și va analiza în permanență unitățile de stocare a energiei cu ajutorul inteligenței artificiale (AI). Astfel, se asigură control asupra bateriei, maximizarea duratei de viață și a performanțelor, optimizând în același timp costul total de deținere (TCO) al flotei.

Cele trei companii doresc să dezvolte și să furnizeze un serviciu de detectare și predicție a stării, a capacităților și a utilizării optime a bateriilor. Toate aceste informații pot contribui la reducerea principalilor factori care împiedică adoptarea autovehiculelor electrice, precum și la utilizarea bateriilor pe piața de autovehicule rulate, conducând la reducerea TCO al parcului auto.

Baterii cu stare solidă interschimbabile

Bateriile cu stare solidă (SSB) reprezintă o tehnologie mult așteptată, cu potențialul de a reduce dimensiunea și greutatea unității de stocare a energiei, crescând în același timp densitatea acesteia. Se preconizează că bateriile litiu-ceramică SSB reprezintă următorul pas în evoluția chimiei litiu-ion. Dar compania taiwaneză nu s-a oprit aici, ci a decis că SSB ar trebui să fie și interschimbabile.

„Gogoro prezintă prima baterie cu stare solidă din lume pentru schimbul de baterii la vehiculele pe două roți, deoarece este imperativ să profităm de cele mai recente inovații în materie de baterii pentru a introduce o nouă eră de creștere și de adoptare a transportului electric în orașele noastre,” a declarat Horace Luke, fondator, președinte și CEO al Gogoro.

„Am încheiat un parteneriat cu ProLogium Technology, un lider global în inovația în domeniul bateriilor cu stare solidă, pentru a dezvolta împreună această nouă baterie care oferă o densitate energetică mai mare pentru autonomie extinsă, stabilitate și siguranță îmbunătățite și este compatibilă cu toate vehiculele existente alimentate de Gogoro”, a adăugat el.

Rețeaua Gogoro este o platformă deschisă și interoperabilă de schimb de baterii pentru vehiculele urbane ușoare. Aceasta a fost concepută pentru a fi inteligentă, scalabilă și dinamică. Este folosită de peste 450.000 de călători, având peste 10.000 de stații de schimb de baterii în peste 2.300 de locații. Acest lucru îi permite să opereze 340.000 de schimburi zilnice, alimentând 95% din vehiculele electrice pe două roți din Taiwan. Cu o tehnologie atât de avansată disponibilă pentru vehiculele pe două roți, cu siguranță că aceeași…

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

Rock Tech Lithium intenționează să investească 400 de milioane de euro în România în producția de materii prime pentru industria auto

Rock Tech Lithium, cu sediul în Canada, dorește să își consolideze prezența în Europa, urmând să investească 400 de milioane de euro pentru a construi în România a doua sa unitate de conversie a litiului din Europa. Compania de tehnologie ecologică a semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu cu guvernul român pentru a crește producția de hidroxid de litiu de înaltă calitate pentru industria auto de pe continent.

Decizia vine după ce Rock Tech a încheiat un contract în Brandenburg, Germania, unde intenționează să înceapă construcția primei sale unități europene în aprilie. Compania caută acum locații în România și în Europa de Est, afirmând că un factor cheie în procesul de selecție va fi accesul la infrastructura regională, cum ar fi legăturile de transport și conexiunile feroviare.

Cinci unități de conversie a litiului până în 2029

„Dorim să începem construcția și operarea a cinci unități de conversie de hidroxid de litiu în Europa până în 2029 și suntem recunoscători Guvernului României pentru sprijinul acordat în găsirea locației ideale pentru una dintre viitoarele noastre unități”, a declarat Dirk Harbecke, președintele Rock Tech Lithium.

„Ne-a luat aproape doi ani să identificăm și să încheiem contractul pentru prima noastră locație în Guben, Brandenburg. Pentru a ne atinge obiectivele ambițioase, ne facem planuri cu înțelepciune și pe termen lung. Nu dorim doar să investim în România, ci și să dezvoltăm know-how, să creăm locuri de muncă și să colaborăm îndeaproape cu partenerii locali.

Unitatea de conversie va transforma rocile care conțin litiu în hidroxid de litiu de înaltă puritate, o substanță esențială pentru industria autovehiculelor electrice. Constructorii și furnizorii de automobile se luptă să pună mâna pe acest metal ușor, care și-a câștigat numele de „aur alb”, deoarece prețurile cresc exponențial. Experții estimează că cererea de litiu va crește cu 25-35% pe an în acest deceniu, pe măsură ce producătorii de automobile vor trece la electromobilitate.

Unitatea de conversie a Rock Tech va avea o capacitate de producție de 24.000 de tone metrice de hidroxid de litiu pe an, suficiente pentru producerea bateriilor litiu-ion pentru 500.000 de mașini electrice. De asemenea, va crea aproximativ 500 de locuri de muncă pe durata construcției și exploatării, a declarat compania.

Până în 2024, compania intenționează să pună în funcțiune prima unitate de conversie de litiu din Europa cu hidroxid de litiu „fabricat în Germania”. Aceasta are obiective mai ambițioase de a închide circuitul materiilor prime pentru litiu, Rock Tech deținând proiectul Georgia Lake în Ontario, Canada. Compania a declarat că, până în 2030, se așteaptă ca jumătate din materiile prime utilizate să provină din reciclarea bateriilor.

Aprovizionarea cu baterii EV

Constructorii de autovehicule din întreaga Europă, inclusiv Volkswagen, Daimler și Stellantis, încearcă să-și asigure aprovizionarea cu celule de baterii. Se va continua construcția de gigafabrici în regiune în următorii ani, dar industria auto se confruntă cu numeroase provocări.

O preocupare majoră pentru furnizori și producători este găsirea unor volume suficiente de materii prime pentru baterii, invazia rusă în Ucraina perturbând lanțurile globale de aprovizionare în industria auto. Producția de autovehicule electrice ar putea suferi o încetinire, marjele de profit contractându-se din cauza creșterii prețurilor litiului și a altor materii prime, cum ar fi nichelul și paladiul.

„Creșterea prețurilor materiilor prime are cu siguranță potențialul de a cauza întârzieri în atingerea parității costurilor între autovehiculele electrice și cele cu motoare cu combustie internă, ceea ce ar putea împiedica adoptarea pe scară mai largă a autovehiculelor electrice”, a declarat Gregory Miller, analist la Benchmark Mineral Intelligence, într-un interviu acordat Reuters.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.

România primește sprijinul UE pentru un program de stații de încărcare a autovehiculelor electrice

Autoritățile europene de reglementare în domeniul concurenței au aprobat planurile de sprijinire a României în vederea extinderii rețelei de încărcare a autovehiculelor electrice.

Comisia a considerat că planurile sunt în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat. Acest lucru va contribui la reducerea emisiilor de CO2 și a altor emisii poluante provenite de la autovehicule, fără a denatura concurența pe piața unică.

Au existat îngrijorări că planul guvernului român de a subvenționa cu bani publici programul, care are un buget de 53 de milioane de euro, ar încălca normele privind ajutoarele de stat. Cu toate acestea, Comisia a decis că un astfel de acord ar fi acceptabil.

Creșterea cotei de piață

„România va contribui la combaterea încălzirii globale, în concordanță cu obiectivele Pactului Verde European”, a declarat vicepreședintele executiv Margrethe Vestager, responsabilă cu politica privind concurența în UE. „Această schemă va reduce emisiile nocive de la autovehicule și va îmbunătăți sănătatea cetățenilor, fără a denatura în mod nejustificat concurența.”

România a înregistrat o creștere de 148,9% a vânzărilor de autovehicule cu încărcare electrică în 2019, deși acest lucru echivalează cu doar 1.506 unități înmatriculate. Cele mai recente cifre produse de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) nu evidențiază o defalcare a numărului de autovehicule hibride plug-in (PHEV). În total, în țară au fost vândute 161.512 autovehicule anul trecut, ceea ce înseamnă că ECV-urile au reprezentat doar 0,9% din piață.

„În termeni procentuali, situația pare perfectă când vedem că UE în ansamblu se situează la o creștere de 93% pentru aceeași perioadă de timp”, spune Ulmis Horchidan, redactor-șef al Eurotax în România. „Pentru anul 2020, Ministerul Mediului a emis 3.000 de vouchere pentru BEV-uri, fiecare voucher având valoarea de 10.000 de euro pentru a sprijini achiziționarea de autovehicule nepoluante.”

„Sprijinul acordat de Bruxelles pentru investiția totală de 53 de milioane de euro în infrastructura de încărcare electrică din România în perioada 2020-2025 s-ar dovedi util pentru crearea unei rețele de încărcare la nivel național, guvernată de reguli, standarde și proceduri clare. Fără îndoială, dezvoltarea infrastructurii de încărcare, combinată cu un voucher pentru o reducere substanțială, ar încuraja tot mai mulți români să investească în viitorul apropiat în autovehicule electrice (PHEV și BEV), efectul net fiind, în primul rând, că orașele vor fi mai curate”, a adăugat Horchidan.

Rețea

Schema, care se va derula în perioada 2020-2025, ar trebui să stimuleze investițiile în stațiile de încărcare pentru vehicule hibride și electrice cu baterii în România. Acesta va acoperi zonele urbane, suburbane și rurale și își propune să dezvolte o rețea de stații de încărcare care va acoperi întreaga țară.

România a declarat că planurile sale sunt deschise tuturor operatorilor economici care îndeplinesc anumite criterii, de exemplu, în ceea ce privește echipamentul de conectare. Beneficiarii vor fi selectați printr-o procedură de licitație deschisă și transparentă, iar sprijinul va fi acordat sub formă de granturi.

Detaliile deciziei

Comisia a considerat că măsura ar încuraja o creștere semnificativă a gradului de adoptare a autovehiculelor cu emisii reduse, aducând astfel o contribuție majoră la reducerea emisiilor de CO2 și a emisiilor poluante, în conformitate cu obiectivele UE în materie de climă și de mediu și cu obiectivele stabilite de către Consiliul European prin Pactul Verde European.

În plus, Comisia a constatat că ajutorul va fi acordat printr-o procedură de licitație competitivă și că vor fi puse în aplicare măsurile de protecție necesare pentru a limita ajutorul la minimum. Prin urmare, Comisia a concluzionat că contribuția schemei la obiectivele UE în materie de mediu și climă este mai mare decât orice denaturare potențială a concurenței și a comerțului cauzată de acest sprijin.

Acest continut v-a fost oferit de Autovista24.

Vă rugăm să rețineți că acest articol este o traducere a originalului publicat în limba engleză pe Autovista24 și, prin urmare, poate conține erori gramaticale minore. În cazul oricărei discrepanțe sau inconsecvență între traducere și versiunea în limba engleză, versiunea în limba engleză va prevala întotdeauna.